• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • 29.11.15, 07:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piparkoogi lõhn ja number üheksa: 10 trikki, kuidas klientidele naha alla pugeda

Kuna täna on esimene advent ning jõuluostud üha lähenemas, on ajakiri Time kirja pannud kümme viisi, kuidas jaemüüjad klientidelt rohkem raha välja meelitavad.
Walmart Hiinas
  • Walmart Hiinas Foto: epa
Muusika poes on hoolikalt valitud
Mõtle sellele, kuidas ümbritsevad helid su tuju muudavad. Tõenäoliselt soovid sa poest võimalikult kähku pageda, kui kuuled väga intensiivset ja kiiret muusikat. 
Mitmed uuringud on näidanud, et kui poes mängib rahulik muusika, veedavad inimesed seal rohkem aega ning seetõttu kulutavad suurema tõenäosusega ka rohkem raha.
Iseäranis tasub tähele panna just klassikalise muusika mõju: klassikaline muusika panevat inimesi ostma just kallimaid asju, kuna seda tüüpi muusikat seostatakse jõukusega. Jaemüügispetsialist Mari Corella on märkinud, et just pühade hooajal, mil inimesed ostavad niigi keskmisest rohkem, mängitakse poodides just klassikalist muusikat.
Mis puutub aga jõulumuusikasse, siis see peaks inimestes tekitama nostalgiat ning heldekäelisust, mis kajastub omakorda ka ostukorvi maksumuses.
Piparkoogilõhn paneb raha kulutama
Sarnaselt muusikale mängivad jaemüüjad ka lõhnadega. Selgub, et piparkoogi või männi lõhn paneb inimesed rohkem kulutama, kuna tekitavad inimestes taas nostalgiat ning heldekäelisust.
Jaemüügikonsultandi Bruce Sandersi hinnangul on lõhnataktika inimeste puhul eriti efektiivne siis, kui seda kasutatakse koos vastava muusikaga.
Meelelised kogemused mängivad väga suurt rolli, kuidas klient poodi või brändi tajub. Mida parem on kliendi ostukogemus, seda suurema summa raha ta poodi jätab.
Nostalgia töötab
Nostalgial ning tunnetel mängimine töötab väga hästi – erinevad tooted, mis meenutavad lapsepõlve või vanu aegu, lähevad klientidele hästi peale. Väljaanne Journal of Consumer Research avaldas uuringu, mis väitis, et klientides nostalgia tekitamine aitab märkimisväärselt kaasa sellele, et klient rohkem raha kulutaks.
Kaks ühe hinnaga
Klientidele meeldivad eripakkumised, mistõttu kaks-ühe-hinnaga-võtted on igati kasulikud, eriti pühade ajal.
Maagiline number 9
Üks tüüpilisemaid trikke kliente ostma meelitada on kasutada numbrit 9. Näiteks 40 euro asemel võiks toode maksta 39,99, sest see tundub kliendile oluliselt odavamana.
Üks jaekaubandusuuring on kindlaks teinud, et võrreldes täishinnaga on maagiline number üheksa aidanud ostunumbreid kergitada tervelt 24 protsendi võrra.
Visuaalsed trikid
Lisaks lõhnadele ja muusikale on poes oluline ka visuaalne pool. Selleks, et klienti ostma meelitada, on väga oluline asetada suurima kasumimarginaaliga kaubad just silmakõrgusele, et kliendid neid kõige paremini näeks. Need kaubad, mida niikuinii ostetakse ning mille marginaal on väiksem, võib panna riiuli alumisse või ülemisse ossa, sest need leitakse üles niikuinii.
Kavalast silmatrikist pole muuseas pääsu ka lastel: nende puhul kasutatakse täpselt samasuguseid võtteid.
Enne pühasid hinnad taevasse
Selleks, et pühade ajal suurimat kasumit teenida, kergitavad jaemüüjad enne pühasid hindu: see tekitab kliendis hiljem suurema allahindluse tunde.
Kinkekomplektid teevad ilma
Erinevate kinkekomplektide võlu seisneb selles, et tooted on juba ära pakitud ning sisuliselt võib need ka kohe edasi kinkida.
Kliendi seisukohast võib asja näha kahte moodi: enne kinkekomplekti ostmist võiks igaks juhuks üle vaadata, kui palju maksavad komplektis sisalduvad tooted eraldi ostes ning arvutada seejärel kogumaksumus; teisalt, kui hinnavahe on väike, ongi mõistlik otsustada kinkekomplekti kasuks, kuna siis ei ole tarvis eraldi raha kinkekoti või –paki jaoks kulutada.
Paku kliendile luksust
Mitmed jaemüüjad kasutavad pühade ajal nii-öelda luksuskaupade meetodit: just üheks spetsiaalseks puhuks tuuakse lettidele veidi kallimad ja luksuslikumad tooted, et tavatoodete hinnad seeläbi odavamad tunduksid ning kliendid neid rohkem ostaksid.
Kasulikud tooted paiguta poe lõppu
Lõpetuseks on poepidajate seas levinud ka võte, kus riiulid tarvilike asjadega paigutatakse poe lõppu. Nõnda peab klient jalutama läbi kogu poe, et vajalik asi kätte saada. See omakorda tõstab aga tõenäosust, et ostukorvi satub midagi veel peale nende toodete, mille järele algselt kauplusesse mindi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele